Etos ambieert hoogste positie in Health & Beauty

Etos heeft in Nederland momenteel 427 winkels. Dat zijn er volgens de drogisterijketen nog niet genoeg. De keten wil inspirerend, creatief, inventief en innovatief zijn en streeft ernaar in 2007 de 500ste Nederlandse vestiging te openen. Het doel is de nummer 1 positie in het segment Health & Beauty. Om dit te bereiken versterkt Etos ook regelmatig het assortiment. De belangrijkste pijlers hierbij zijn gezondheid, verzorging, schoonheid, verrassen en verwennen. In tegenstelling tot andere drogisterijen zijn er in de winkels van Etos geen branchevreemde producten te vinden. Op het schap is wel ruimte voor receptmedicijnen. In de nabije toekomst wil Etos in alle winkels van Albert Heijn receptmedicijnen verkopen. De Nederlandse drugstoremarkt is voor tweederde in handen van Kruidvat, DA en Etos. De markt is nog altijd als groeimarkt te kwalificeren, met een groei tussen de 3 en 4% in 2004. De gemiddelde Etos-vestiging bedient 8.000 tot 10.000 klanten. De komende drie jaar wil Etos met 70 nieuwe vestigingen overal in Nederland duidelijk aanwezig zijn. Het zogenaamde witteplekkenplan is uitgewerkt op straatnaamniveau. Naast de plannen voor nieuwe vestigingen staan voor 2005 ook 120 verbouwingen gepland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!