De Broodpiraat mag in zijn marktkramen niet meer prominent gebruik maken van de kleur geel. Dat heeft de rechter besloten. De rel tussen de franchiseketen van marktbakkers en branchegenoot en concurrent Bakkerij ’t Stoepje moet hiermee ten einde zijn, meldt Blikopnieuws.nl.
Bakkerij ’t Stoepje heeft een huisstijl met een overheersende gele kleur. De Broodpiraat maakt vooral gebruik van de kleuren rood en zwart.
De bakkersruzie ontstond nadat een franchisenemer van Bakkerij ’t Stoepje overstapte naar De Broodpiraat. Daar zorgde hij voor een knalgele uitstraling van zijn marktkraam, hetgeen kwaad bloed zette bij zijn oude werkgever.
Bakkerij ’t Stoepje spande uiteindelijk een kort geding aan wegens de kleuren van de concurrerende marktkraam. De rechtbank in Utrecht gaf de klagende bakkersketen gelijk.
Rechter beëindigt bakkersconflict
Gepubliceerd op 1 augustus 2008 om 00:00
Reacties 0