Bolletje wijzigt assortiment en distributie

Bolletje voerde in 2004 veranderingen door in zowel het assortiment als in de distributie. Het assortiment broodspecialiteiten is halverwege vorig jaar onder de twee merken Bolletje en Landoogst gehangen. Ook worden producten voortaan direct afgeleverd bij de distributiecentra van de retailers. Voor die tijd reden de auto`s van Bolletje nog regelmatig naar de winkels zelf. De veranderingen in het assortiment en de distributie maakten ook een einde aan het gebruik van het eigen ICT-maatwerksysteem. In dit systeem werd logistieke en marktinformatie opgeslagen. Er wordt bij Bolletje sinds een jaar gebruik gemaakt van Bios CRM-software. In de nieuwe opzet geven winkeliers zelf hun bestellingen door. De retailmanagers van Bolletje ondersteunen de winkels hierbij. Deze managers worden op hun beurt weer ondersteund door de software van Bios. Het nieuwe systeem zorgt er overigens wel voor dat Bolletje het directe contact met de winkels kwijt raakt. Daarom heeft de broodspecialist besloten met grote regelmaat de retailers te bezoeken. De nieuwe distributie en het nieuwe assortiment hebben als belangrijkste doel de marktpositie van Bolletje op het gebied van broodspecialiteiten te versterken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!