Wie wint de ICT Prijs?

Op de vraag wat retail en ict met elkaar van doen hebben zou je kunnen volstaan met: alles. Voor veel processen die zich intern, binnen de bedrijfsketen en in relatie tot de klant afspelen is ict cruciaal voor retailers. Om het vitale belang te onderstrepen introduceerden de Stichting Retail Jaarprijs en Torex in 2006 de ICT Prijs. Een fraai staaltje winkelautomatisering of een slimme ict-toepassing voor de retail onder de aandacht brengen? Inschrijven voor de Torex ICT Prijs doet u hier.

Belangrijkste beoordelingscriteria voor de ICT Prijs zijn innovatie op een mondiaal podium en bewezen succes in de praktijk. “Een oplossing bieden die tegen bestaande denkpatronen ingaat en een aantoonbaar positief effect heeft op een organisatie, daar gaat het om”, stelt jurylid Cees Bosma. Bonuspunten zijn te verdienen wanneer ook de klantenbeleving positief wordt beïnvloed en wanneer met een relatief geringe inspanning een grote verandering teweeg is gebracht.

Boekhandelketen Selexyz en supermarkt Jan Linders ontvingen de prijs in respectievelijk 2006 en 2007. Selexyz werd bekroond voor de invoering van een RFID-chip, waardoor klanten eenvoudig de locatie van een boek kunnen vinden en waarmee de beschikbaarheid van de verschillende boeken wordt vergroot door een nauwkeurig voorraadproces. Jan Linders sleepte de prijs binnen met het gesloten cash management systeem, het zogeheten SafePay. Het systeem crediteert dagelijks afstortingen in de kluis direct op de bankrekening.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!