Tabakswinkelketen Primera gaat winkels voorzien van tv-schermen
Gepubliceerd op 28 februari 2005 om 00:00
Tabakswinkelketen Primera gaat al zijn winkels voorzien van tv-schermen waarop reclameblokken worden getoond. Het gaat om zogeheten counterscreens, die worden aangeleverd als onderdeel van een toonbankmeubel. De winkeliers krijgen elke week een cd met een reclameblok dat voortdurend wordt herhaald. Volgens Donald de Longte van Retail Channel, het bedrijf dat de schermen levert, is er dus geen sprake van narrowcasting op afstand, `want dat is duurder en er is in dit geval geen behoefte aan bij adverteerders.` Daarnaast biedt Retail Channel geen content, omdat de winkelbezoekers daar niet op zitten te wachten.Voorlopig gaan alle ruim 300 vestigingen van Primera instore-televisie aanbieden. Bij de meeste zijn de schermen al geinstalleerd. Aandeelhouders zijn British American Tobacco, Agio en Niemeyer. Retail Channel heeft ook al de opdracht gekregen om nog eens 675 tabakswinkels van Primera en Tabakstief in te richten. Daarnaast is het bedrijf in gesprek met enkele nieuwe winkelketens.
Reacties 0