Afnemende merkpopulariteit is vaak schuld van detailhandel

Hoewel de merkentrouw onder consumenten afneemt, kunnen retailers er veel aan doen om die te herstellen. Volgens Hugh Burkitt van de Britse Marketing Society zijn merken net vriendschappen. Sommige gaan na een tijdje vervelen. De detailhandel moet zijn best doen de aandacht voor een merk in stand te houden. Sommige merken worden minder populair door simpele verwaarlozing door de detailhandel en de merkeigenaar. Zij zouden moeten investeren in het merk om onderscheid met de concurrentie te behouden. Retailers richten zich echter op een korte-termijn marketingbeleid. Goede kwartaalcijfers en een snelle distributie zijn belangrijker dan de band tussen klanten en het merk te verstevigen. Succesvolle winkels maken het klanten op alle mogelijke manieren naar de zin. Er is nagedacht over de muziek in de winkel, sales promotions, de indeling van de schappen en de aandacht voor individuele merken. Een typisch voorbeeld van een merk dat verwaarloosd is, is Laura Ashley. Sinds de populariteit van het merk bij prinses Diana is de positionering nauwelijks veranderd. Consumenten ondergaan het merk dan ook als ouderwets, stereotypisch en out of touch.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!