Consument kiest voor gemak

Gemak is een van de belangrijkste criteria voor de Nederlandse consument. Nederlanders nemen de tijd voor de dagelijkse boodschappen, gemiddeld wordt bijna anderhalf uur per week aan de boodschappen besteed. Ook winkelen op zondag blijft in trek. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Bedrijfsvergelijking Levensmiddelendetailhandel van Deloitte.

De consument kiest wel voor voedingsmiddelen die eenvoudig en snel te bereiden zijn. Vooral op zondag worden producten gekocht die vaak op dezelfde dag nog worden gebruikt. "De consument wordt steeds meer geleid door gemak. Zo worden we ook graag geholpen bij het bepalen van wat we vanavond op tafel gaan zetten. Ongeveer een derde van de ondervraagde consumenten maakt gebruik van de menusuggesties in de supermarkt," aldus Paul Op Heij, partner bij Deloitte.

Ook extra service wordt erg gewaardeerd door de Nederlandse consument. Bijna een vijfde van de consumenten zou wel gebruik maken van hulp bij het inpakken en het naar de auto brengen van de boodschappen, wanneer dit zou worden aangeboden.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!