Vertrouwen Duitse consument valt tegen

Het Duitse consumentenvertrouwen is gedaald en blijft beneden verwachting. Dat meldt het persbureau Reuters op basis van de indicator van onderzoeksgroep GfK.

Het consumentenvertrouwen gemeten door GfK is in september gedaald tot 1,5 van een neerwaarts bijgesteld cijfer voor augustus van 1,9. Het onderzoeksbureau geeft een vooruitblik op het Duitse consumentenvertrouwen. De analisten rekenden gemiddeld op 2,0 gerekend. Eerder was de uitkomst van de index over augustus 2,1.

Hoewel Gfk's consumentenindex vooruitkijkt, verwijzen de drie sub-indexen - economische verwachtingen, inkomensverwachtingen en koopbereidheid - naar de huidige maand.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!