De leuze die boven de winkeldeur hangt, vat de formule van Dünya Internationale Supermarkt kernachtig samen. ‘De wereld onder één dak’. Het is alles behalve een loze kreet, met een assortiment van ruim elfduizend producten, afkomstig uit 32 landen; van Griekenland tot Suriname, Polen, Afghanistan, India én Nederland.
"Als je succes wilt hebben in de handel, moet je het juist anders doen dan je buurman. Iedereen imiteert elkaar. Nederlandse supermarktformules, maar zeker ook allochtonen die een bedrijf willen beginnen. Allemaal richten ze een winkeltje in met een assortiment uit het gebied van herkomst, óf ze starten een shoarma-, pizza-, of dönertent, óf ze nemen een snackbar over en gaan patat bakken. Ik geloof niet in kopieergedrag en ben juist op zoek gegaan naar iets dat nog niet bestaat. Dat werd Dünya. Ik ontdekte dat in onze woonwijk Hatert in Nijmegen ruim veertig verschillende nationaliteiten bij elkaar wonen, maar dat er geen enkele plek is waar zij elkaar dagelijks konden ontmoeten. Iedereen blijft in zijn eigen kringetje ronddraaien, met alle problemen van dien.”
Het gehele artikel over Dünya is te lezen in het augustusnummer van RetailTrends
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Dünya: de wereld onder één dak
Gepubliceerd op 27 augustus 2008 om 00:00
Reacties 0