Albert Heijn heeft in het tweede kwartaal 138 miljoen euro winst gemaakt, acht miljoen euro meer dan in het tweede kwartaal in 2007. Daarmee groeit de winst bij Albert Heijn minder hard dan de omzet. Het niet doorberekenen van de stijgende voedselprijzen aan de consument is hiervan de reden. Dat blijkt uit cijfers die Ahold donderdag bekend heeft gemaakt.
Eerder werd al bekend dat Albert Heijn over het tweede kwartaal de netto-omzet met 14,4 procent zag toenemen tot 1,9 miljard euro. Albert Heijn prijst de Welpies-actie voor de bijdrage aan het resultaat, en zegt dat de voedselprijsinflatie slechts ten dele is doorberekend aan de klant.
Moederconcern Ahold had in het tweede kwartaal last van de promotieacties en prijsverlagingen die het concern in zijn Amerikaanse winkels doorvoert. Het bedrijfsresultaat kwam hierdoor uit op 235 miljoen euro, 14 procent lager dan in dezelfde periode vorig jaar. Analisten rekenden op een bedrijfsresultaat van 247 miljoen euro.
Winst Albert Heijn blijft achter bij omzet
Gepubliceerd op 28 augustus 2008 om 00:00
Reacties 0