Britse iPhone-reclame misleidend

Apple is in Groot-Brittannië op de vingers getikt. De Advertising Standards Authority heeft bepaald dat een uitgezonden televisiespot voor de iPhone misleidend is. Volgens de reclamespot, die werd uitgezonden bij de Britse introductie van de eerste generatie van de iPhone, gaf het toestel toegang tot ‘het hele internet’.

De ASA, vergelijkbaar met de Nederlandse Reclame Code Commissie, oordeelde dat die bewering ‘een misleidende indruk van de internetmogelijkheden van de iPhone’ gaf. De waakhond was het eens met twee klagers, die er op wezen dat de iPhone geen ondersteuning biedt voor Flash en voor Java, twee op internet veel gebruikte technologieën. Websites die van Flash of Java gebruikmaken, worden daardoor soms niet of onvolledig weergegeven, of missen functionaliteit.

Op basis van Apples reclamespot zouden gebruikers volgens de ASA de indruk krijgen dat de internetervaring op de iPhone identiek zou zijn aan die op een gewone computer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!