C1000 optimaliseert informatiesysteem
Gepubliceerd op 29 augustus 2008 om 00:00
Het aanbod, promotieacties, de looproute en het assortiment van de winkels wordt volledig op de vraag van de lokale markt afgestemd. “Om de juiste beslissingen te nemen over dergelijke acties is betrouwbare informatie onontbeerlijk”, legt Petra Geenen, adviseur informatievoorziening bij Schuitema, uit. “En hiervoor zijn weer juiste, volledige en consistente gegevens over vestigingspunten noodzakelijk.” In de nieuwe module wordt een aantal gegevens van de winkel vastgelegd zoals het winkeltype, de ligging, omgevingskenmerken en de omvang. Het combineren van deze gegevens met bijvoorbeeld de omzet leidt tot managementinformatie voor alle commerciële afdelingen.
COOLprofs heeft volgens Geenen gezorgd voor een sterke verbetering van de managementinformatie, waardoor Schuitema betere commerciële acties kan aanbieden. “Het aantal fouten is aanzienlijk afgenomen en zal steeds verder afnemen, waardoor de zekerheid bestaat dat het juiste product naar de juiste vestiging wordt gestuurd”, aldus Geenen. Nu de informatie betrouwbaar en centraal is opgeslagen, zal Schuitema op termijn via de website de klanten betere informatie verschaffen over assortiment, openingstijden, aanbiedingen en acties.
Reacties 0