'Biologische producten zijn te duur'

Veel consumenten laten biologische en 'eerlijke' producten als Max Havelaar-koffie in de schappen staan omdat ze te duur zijn. Ook menen consumenten zelf wel in staat te zijn om te bepalen of een product een gezonde keuze is. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Bedrijfsvergelijkingen Levensmiddelendetailhandel van Deloitte onder 2700 consumenten, dat donderdag is gepubliceerd.

Zes op de tien Nederlanders (61 procent) noemt de prijs de reden om biologische producten niet te kopen. Het percentage lag vorig jaar op 55. Van de ondervraagden gaf dertien procent aan meer biologische producten te gaan kopen als het prijsverschil tussen reguliere en biologische producten kleiner wordt. Van de consumenten wil veertien procent dat het aanbod uitgebreid wordt, vooral als het gaat om vlees, groente en fruit.

Lees ook: Consument ziet gezondheidslogo als reclame

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!