Veel consumenten laten biologische en 'eerlijke' producten als Max Havelaar-koffie in de schappen staan omdat ze te duur zijn. Ook menen consumenten zelf wel in staat te zijn om te bepalen of een product een gezonde keuze is. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Bedrijfsvergelijkingen Levensmiddelendetailhandel van Deloitte onder 2700 consumenten, dat donderdag is gepubliceerd.
Zes op de tien Nederlanders (61 procent) noemt de prijs de reden om biologische producten niet te kopen. Het percentage lag vorig jaar op 55. Van de ondervraagden gaf dertien procent aan meer biologische producten te gaan kopen als het prijsverschil tussen reguliere en biologische producten kleiner wordt. Van de consumenten wil veertien procent dat het aanbod uitgebreid wordt, vooral als het gaat om vlees, groente en fruit.
Lees ook: Consument ziet gezondheidslogo als reclame
'Biologische producten zijn te duur'
Gepubliceerd op 29 augustus 2008 om 00:00
Reacties 0