'Stop reclame met sullige huisvrouw'

Het moet afgelopen zijn met sullige huisvrouwen die in reclames kirren van genot bij het zien van schone was. Het Europees Parlement heeft reclamemakers gisteren opgeroepen een einde te maken aan zulke 'vernederende stereotypen', zo bericht het Algemeen Dagblad.

Het onderdanige optreden van vrouwen in de filmpjes past niet in het streven naar gelijkheid tussen mannen en vrouwen, vindt voorzitter Eva-Britt Svensson van de parlementscommissie voor vrouwenrechten. “Zulke beelden hebben invloed op onze samenleving”, zegt ook Emine Bozkurt (PvdA), lid van de vrouwencommissie. Ze hoopt dat de reclamebranche een gedragscode instelt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!