Modeketen Piet Zoomers sleutelt aan zichzelf. De keten lanceerde onlangs een nieuwe website, voerde een nieuwe huisstijl door en introduceerde een magazine voor zijn klanten. In december komt daar ook nog een webwinkel bij. Met de koerswijziging willen de eigenaren inspelen op de veranderende markt en meer klantvriendelijkheid bieden, zo meldt FashionUnited.nl.
Volgens mede-eiegnaar Richard van Roon wordt de consument in Nederland niet vaak verwend. ”Dat kan veel beter”, zo stelt hij. ”Wij proberen van winkelen een feestelijke bezigheid te maken, zodat het niet meer zozeer iets noodzakelijks is, of tijdvulling. De nadruk wordt gelegd op het belevingaspect van winkelen.”
Piet Zoomers komt daartoe met het zogeheten Fashion & Fun programma, waarmee klanten kunnen deelnemen aan activiteiten als varen en vliegen tot champagne-ontbijt en een avond uit. Het relatiemagazine, dat vanaf september drie keer per jaar bij klanten wordt bezorgd, moet deze acties extra onder de aandacht brengen.
De retailformule telt acht vestigingen en een mode mall, met een vloeroppervlak van 5.500 m2.
Piet Zoomers pimpt imago
Gepubliceerd op 5 september 2008 om 00:00
Reacties 0