Minder omzet voor autobranche

De omzet van de Nederlandse autobranche is in het tweede kwartaal van dit jaar gedaald ten opzichte van dezelfde periode in 2007. Dit ondanks een hoger aantal verkochte nieuwe auto's, zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

De omzet daalde met 2,4 procent. Volgens CBS is de daling toe te schrijven aan een stijgende populariteit van kleine auto's. De verkoop van grote, luxe auto's, waarop meer wordt verdiend, daalde.

Ook in het eerste kwartaal daalde de omzet, terwijl het aantal verkopen van nieuwe auto’s steeg. In de eerste helft van dit jaar steeg het aantal verkopen met 1,7 procent ofwel 4900 auto’s ten opzichte van de vergelijkbare periode een jaar eerder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!