Verkoop tuinspullen in de lift

Consumenten gaven de eerste zes maanden van dit jaar opnieuw meer geld uit aan tuinspullen. Vooral kamerplanten, eenjarige planten, potten en vazen gingen als warme broodjes over de toonbank, evenals diervoeding. Consumenten spendeerden 1,64 miljard euro uit aan tuinproducten, een stijging van één procent ofwel zestien miljoen euro ten opzichte van het jaar ervoor. Dat blijkt uit gegevens van marktonderzoeker GfK.

De bouwmarkten hebben op het gebied van tuinspullen wederom terrein gewonnen. De consument gaf daar tien procent meer uit dan in de eerste helft van 2007. "Het toverwoord in de tuin is dat mensen snel resultaat willen", aldus Wenda Buining van Praxis. "Gedoe met planten in borders en het onderhoud daarvan wordt vervangen door goedkopere, bloeiende planten in luxe potten."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!