Slechte zomer voor autoverkopers

In de zomermaanden is de verkoop van nieuwe auto’s in de EU sterk verminderd. De verkoop in juli was ruim zeven procent lager dan een jaar geleden, in augustus was het zelfs bijna zestien procent minder. De daling komt door afgenomen vertrouwen van consumenten in de economie en door de aanhoudend dure brandstof, meldde de Europese organisatie van autofabrikanten ACEA dinsdag.

Over het jaar tot dusver zijn ruim tien miljoen nieuwe auto's op de weg gekomen: bijna vier procent minder dan het jaar ervoor. Vooral in West-Europa is het stiller in de showrooms, hoewel Nederlandse dealers met 379 duizend stuks tot dusver nog een plusje noteerden van ruim één procent.

De dalende verkoop treft alle grote autoconcerns, behalve de BMW-groep. Die verkoopt vooral meer Mini's (plus 11 procent dit jaar tot dusver). De daling treft de GM-groep (Opel, Chevrolet, Saab) met ruim 10 procent. Europa's grootste autoconcern VW-groep staat bijna drie procent achter op vorig jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!