Bavaria verkoopt frisdranktak

Bierbrouwer Bavaria wil zijn frisdrankdivisie verkopen aan frisdrankproducent Refresco. De twee partijen hebben een intentieverklaring ondertekend. Financiële details zijn niet verstrekt. Bavaria, dat de frisdranken 3Es en Herschi maakt, blijft zich richten op ‘onze belangrijkste business: de productie en verkoop van bier en mout’, aldus het bedrijf. Bavaria en Refresco verwachten de overname de komende maanden af te ronden.

Refresco produceert onder meer vruchtensappen en frisdranken die als huismerken van supermarkten worden verkocht. Het bedrijf, dat in 2000 werd opgericht, had in 2007 een omzet van 951 miljoen euro. Refresco verwacht een omzet van 1,3 miljard euro dit jaar. Bavaria realiseerde vorig jaar een omzet van 434,7 miljoen euro. Het concern zette 6,2 miljoen hectoliter bier af.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!