H&M nieuw binnen op lijst beste merken

De Zweedse modeketen H&M is op nummer 22 binnengekomen in de jaarlijkse top-100 van beste wereldwijde merken. Deze lijst wordt samengesteld door  merkconsultant Interbrand. De nummer 1 van de lijst, Coca-Cola, is voor de achtste maal uitgeroepen tot beste wereldmerk.

Google, Apple, Amazon.com, Zara en Nintendo zijn de grootste stijgers in de lijst. Financiële merken als Merrill Lynch, Citi en Morgan Stanley behoren tot de grote verliezers.

Dit jaar zijn weer drie Nederlandse merken terug te vinden op de lijst: Philips en Shell stijgen in merkwaarde met respectievelijk acht en vier procent. In de ranglijst zijn ze iets gezakt: Philips daalt met één plaats naar positie 43 en Shell verschuift vier plaatsen naar positie 97. ING levert drie procent merkwaarde in en daalt vijf plaatsen in de lijst naar positie 86.

Andere grote namen zakten fors dit jaar, waaronder Ford (49) en Gap (77). Opvallende nieuwkomers zijn H&M (22), Thomson Reuters (44), BlackBerry (77), Giorgio Armani (94), Marriott (96), FedEx (99) en Visa (100).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!