De Zweedse modeketen H&M is op nummer 22 binnengekomen in de jaarlijkse top-100 van beste wereldwijde merken. Deze lijst wordt samengesteld door merkconsultant Interbrand. De nummer 1 van de lijst, Coca-Cola, is voor de achtste maal uitgeroepen tot beste wereldmerk.
Google, Apple, Amazon.com, Zara en Nintendo zijn de grootste stijgers in de lijst. Financiële merken als Merrill Lynch, Citi en Morgan Stanley behoren tot de grote verliezers.
Dit jaar zijn weer drie Nederlandse merken terug te vinden op de lijst: Philips en Shell stijgen in merkwaarde met respectievelijk acht en vier procent. In de ranglijst zijn ze iets gezakt: Philips daalt met één plaats naar positie 43 en Shell verschuift vier plaatsen naar positie 97. ING levert drie procent merkwaarde in en daalt vijf plaatsen in de lijst naar positie 86.
Andere grote namen zakten fors dit jaar, waaronder Ford (49) en Gap (77). Opvallende nieuwkomers zijn H&M (22), Thomson Reuters (44), BlackBerry (77), Giorgio Armani (94), Marriott (96), FedEx (99) en Visa (100).
H&M nieuw binnen op lijst beste merken
Gepubliceerd op 23 september 2008 om 00:00
Reacties 0