Chaos aantrekkelijker dan wachten in rij

Een chaotische opstelling voor een kassa is vaak aantrekkelijker voor klanten dan een rij, zo blijkt uit een studie van Israëlische wiskundigen. De wetenschappers van de universiteit in Tel Aviv onderzochten hoe proefpersonen reageerden op wachtrijen in winkels en bij loketten. Al snel kwamen ze er achter dat veel bedrijven klanten verliezen door de 'rijencultuur' in de westerse wereld, vooral als het druk is.

Uit hun onderzoek blijkt dat de meeste mensen een winkel verlaten als er al veel klanten in de rij staan om af te rekenen. Wanneer dezelfde mensenmassa zich echter voor de kassa opstelt in een ongeordende groep, wordt de kans groter dat nieuwe klanten wél blijven wachten.

Volgens hoofdonderzoeker Refael Hassin is daar een simpele wiskundige verklaring voor. "Als je in een groep van tien mensen in een ongeorganiseerde opstelling staat te wachten in een ijswinkel, word je gemiddeld als 5e geholpen, en soms al als eerste of tweede.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!