Heineken gaat bij de verkoop van bockbier de geur van hout en open haard verspreiden in de supermarkt. Het bierconcern past geurmachines toe in een aantal supermarkten van C1000 en Super de Boer om zo (meer) bockbiertjes te slijten, zo meldt het Algemeen Dagblad
Naast de krattenwand met bock wordt een apparaat geplaatst dat subtiel de geur van hout en open aard de winkel in blaast. “Je zoekt antwoorden op de vraag hoe je de consument kunt verleiden tot aankoop,'' licht Jurgen Mohr, instore manager Heineken Nederland, toe. “Zintuigen zijn een belangrijk onderdeel van het verleiden.”
Mohr is tevens een van de sprekers op POP2008, dat op 14 en 15 oktober plaatsvindt. In het oktobernummer van RetailTrends, die volgende week uitkomt, een uitgebreide voorbeschouwing over deze niet te missen update op het gebied van marketing at retail.
Een proefnummer aanvragen? Stuur een mail naar sales@retailtrends.nl
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
Geur van haardhout in supermarkt
Gepubliceerd op 29 september 2008 om 00:00
Reacties 0