Supermarktbedrijf Schuitema wil meer inzicht krijgen op specifieke productkeuzes en verkoopresultaten. Daarom wordt momenteel gewerkt aan een nieuw informatiesysteem, zo schrijft supermarktvakblad Distrifood.
“Eind dit jaar nemen we een beslissing over de verdere uitbouw”, aldus Petra Geenen, adviseur informatievoorziening bij Schuitema. “Er is meer verfijning nodig. We willen beter zicht krijgen op afzonderlijke verkopen, leveringen en de invloed van acties. Als je verkoopdata combineert met bijvoorbeeld schappenplannen of vloeroppervlaktes, kun je specifieker beoordelen welke producten wel goed en welke niet goed lopen.” Bovendien kan beter beoordeeld worden welke factoren van invloed zijn, zoals openingstijden, vertelt Geenen. “Of misschien heeft een ondernemer in Groningen een andere leverancier dan de ondernemer in Maastricht. Het nieuwe systeem moet ons in staat stellen gegevens beter met elkaar te vergelijken.”
‘Bewuster productkeuzes onderbouwen’
Gepubliceerd op 3 oktober 2008 om 00:00
Reacties 0