Supermarktbaas Dirk van den Broek is optimistisch gestemd over de economische toekomst. “Die hele kredietcrisis? Die zien wij als een kans”, zegt hij donderdag in een uitgebreid interview met dagblad De Pers.
“Mensen gaan weer op de centen passen en denken wel twee keer na voor ze dingen gaan kopen. We gaan een onstuimige tijd tegemoet. En dat is goed voor ons, natuurlijk. Dit bedrijf is de afgelopen 66 jaar altijd door piekjes en dalen gegaan. Nu verwacht ik weer een golfje omhoog”, aldus Van den Broek.
Van den Broek refereert in het interview eveneens aan het huismerk van de supermarktketen, dat sinds een jaar in de schappen is te vinden. “Ik hoorde net op kantoor dat C1000 bezig is hiertegen bezwaar te maken. Ons huismerklogo zou te veel op hun eigen logo lijken. Dan denk ik: heren, jullie zitten daar gewoon te pitten, we hebben het hier al een jaar op de vloer staan. Misschien gaat het wel een rel worden. Nou daar zijn wij best voor in.”
Dirk ziet crisis vol vertrouwen tegemoet
Gepubliceerd op 9 oktober 2008 om 00:00
Reacties 0