Duitsers iets positiever

De Duitse consument lijkt iets meer vertrouwen te krijgen in de economie. Dat blijkt uit cijfers van het Duitse onderzoeksbureau GfK waarmee vooruit wordt gekeken naar de maand november.

Ondanks de escalatie van de financiële crisis steeg de index die het vertrouwen van de Duitse consumenten meet naar 1,9, tegenover een stand van 1,8 een maand eerder. Het licht hogere vertrouwen komt vooral doordat de Duitse consumenten minder zorgen hebben over de inflatie. Dat was voldoende om de toegenomen somberheid over de toekomstige ontwikkeling van de economie te compenseren.

Analisten hadden verwacht dat de index, waarvoor maandelijks tweeduizend consumenten worden ondervraagd, zou dalen naar 1,5. Een jaar geleden lag het consumentenvertrouwen voor november nog op 4,7.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!