‘Minder Europese retailers met webwinkel’

Het aantal Europese webshoppers neemt almaar toe, maar retailers maken steeds minder gebruik van internet als verkoopkanaal. Dat blijkt uit het rapport EU Cross Border Shopping 2008, zo meldt webwinkelvakblad Twinkle op zijn website.

In het onderzoek, uitgevoerd in opdracht van de Europese Unie, worden winkelontwikkelingen bij retailers en burgers binnen de EU onder de loep genomen. Van de Europese burgers winkelde 33 procent in de twaalf maanden voorafgaand aan het onderzoek online, tegenover 27 procent in 2006. Online shoppen is daarmee het postorderkanaal voorbij gestreefd als populairste kanaal voor verkoop op afstand.

Van de onderzochte landen heeft Nederland de hoogste online koperspopulatie. Bijna zeven op de tien Hollanders is online shopper. Het aantal retailers in de EU dat online verkoopt daalde de afgelopen twee jaar van 57 tot 51 procent, aldus het rapport. Ook telefonische verkoop nam in populariteit af (17 versus 22 procent), terwijl het percentage retailers met een of meerdere winkels gelijk bleef op 79 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!