Supermarkten zien omzetgroei afvlakken

De omzet van supermarkten is de laatste weken minder hard gegroeid. Dat blijkt uit dinsdag gepubliceerde cijfers van onderzoeksbureau GfK. Het bedrag op de kassabon steeg in oktober met drie procent, de laagste stijging dit jaar.

De totale supermarktomzet steeg in oktober met 5,5 procent ten opzichte van dezelfde maand in 2007. De laatste drie weken zakte de groei volgens GfK terug tot vier procent. In de eerste week van oktober groeide de omzet nog met 10,3 procent.

Ondanks deze ontwikkeling verwacht het bureau dat de kerstomzet van de supermarkten dit jaar voor de vierde keer op rij een recordniveau zal bereiken. Nadat de kerstverkopen in de eerste jaren van het decennium ongeveer vlak waren gebleven, werd in 2005 een opgaande lijn ingezet. Naar verwachting zullen consumenten deze kerst voor 789 miljoen euro spenderen, tegen 744 miljoen euro in 2007.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!