Kosten ‘buzzen’ beter meetbaar

Het rendement van mond-tot-mond-reclame wordt beter meetbaar. Marketingbureau Buzzer heeft een methode ontwikkeld om de kosten voor het genereren van gesprekken tussen consumenten over een product of dienst inzichtelijk te maken. Dat schrijft het Financieele Dagblad woensdag. Het gaat hierbij om de de ‘cost per conversation’ (cpc), vergelijkbaar met de ‘grp’ voor televisie en de ‘cpm’ voor internet.

Het bureau zegt zijn klanten deze cpc te garanderen. Volgens algemeen directeur Willem Soderland van Buzzer ligt de berekening van het rendement op de geïnvesteerde euro in word-of-mouth nu binnen het bereik van de marketeer.

Met de snelle opkomst van ‘buzzen’ neemt de vraag naar een betere meetbaarheid van het bereik, de impact op het gedrag van consumenten en de kosten van dit nieuwe medium toe. Per campagne kijkt Buzzer hoe geschikt het product is om er een verhaal over te vertellen. Op basis hiervan en eerdere ervaringen voorspelt Buzzer hoeveel gesprekken met consumenten tot stand zullen komen. Afgezet tegen de kosten bepaalt dit de cpc.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!