'Genoeg TomToms onder kerstboom'

Traditioneel moeten procenten van consumentenelektronica het hebben van de maanden november en december. Ondanks de tanende economie en de stortvloed aan sombere verhalen gaat TomTom ervan uit dat er in de zak van Sinterklaas en onder de kerstboom genoeg navigatieapparaatjes te vinden zijn.

"Dat klanten TomTom-apparaten massaal links zouden laten liggen, is niet aan de orde. De markt groeit nog steeds alleen niet meer zo uitbundig", zei Harold Goddijn, bestuursvoorzitter van TomTom gisteren tijdens de toelichting op het derde kwartaal 2008. TomTom verkocht vorig jaar 9,6 miljoen navigatiesystemen waarvan 4,3 miljoen in het laatste kwartaal. Dit jaar staat de teller tot dusver op 7,6 miljoen stuks en rekent het bedrijf erop in totaal tussen de twaalf en dertien miljoen apparaten aan de man te brengen.

Door gemiddeld hogere verkoopprijzen en inkomsten via internet wist TomTom de nettowinst over het derde kwartaal op te trekken naar 58 miljoen euro tegen 52 miljoen een kwartaal eerder, maar dat is wel 41 procent minder dan over het derde kwartaal 2007. De omzet daalde van 453 miljoen tot 429 miljoen euro. De omzet in het hele jaar raamt TomTom op 1,75 miljard tot 1,85 miljard euro. Eerder ging het uit van een omzet tussen 1,95 en 2,15 miljard euro. Goddijn waagt zich niet aan 2009.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!