Procter & Gamble presteert boven verwachting

De Amerikaanse fabrikant Procter & Gamble heeft in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar 2008/09 een nettowinst geboekt van 3,35 miljard dollar. Dat is een stijging van negen procent vergeleken met de 3,08 miljard dollar in dezelfde periode een jaar eerder. Dat heeft het concern achter onder meer de merken als Head & Shoulders, Swiffer en Max Factor woensdag bekendgemaakt.

De omzet klom met negen procent naar 22 miljard dollar, nagenoeg gelijk aan de analistenverwachting van 21,9 miljard dollar. De autonome omzetgroei bedroeg vijf procent. De omzetgroei werd gedreven door een sterke groei in de segmenten Beauty, Fabric Care & Home Care en Baby Care & Family Care.

Bestuursvoorzitter A.G. Lafley spreekt van een sterk kwartaal voor Procter & Gamble en zegt zelfs in een uitdagende economische omgeving vertrouwen te houden in de groei over de lange termijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!