De Slegte ondergaat metamorfose
Gepubliceerd op 30 oktober 2008 om 00:00
“Aan de transformatie van de winkels is een boeiend proces voorafgegaan”, aldus Ron Mulders, directeur van De Slegte. “We hebben te maken met een snel bewegende markt, waarin het leesgedrag verandert en de internetverkoop toeneemt. Na een gedegen marktanalyse en intensief onderzoek naar de wensen van onze klanten, hebben we heldere keuzes gemaakt voor de winkels en ons assortiment. Deze zijn doorvertaald naar een geheel vernieuwd winkelconcept. Het nieuwe logo is het sluitstuk van deze metamorfose en staat symbool voor ons totale veranderingsproces.”
Wat onderscheidend is voor De Slegte is onder meer de inkoop van tweedehands boeken van particulieren in de winkel. De inkoopbalie staat daarom in het hart van de nieuwe winkel. Het assortiment wordt door deze continue inkoop voortdurend ververst. Nieuwe aanwinsten en bijzondere boeken krijgen in de nieuwe winkel extra aandacht. Naast deze nieuwe presentatie is de vernieuwde winkel logischer ingedeeld en geordend. Alle boeken – tweedehands, antiquarische en ramsj – zijn ondergebracht in zeven hoofdrubrieken, waardoor klanten op één plaats in de winkel alle boeken binnen die hoofdrubriek kunnen vinden.
De komende tijd wordt het nieuwe winkelconcept in Den Haag getest en daar waar nodig aangepast, voordat ook andere winkels aan bod komen.
Reacties 0