Consument laat zich steeds meer neppen

De verkoop van nepartikelen is schrikbarend toegenomen. Dat kan leiden tot een zorgwekkende, zelfs levensbedreigende toestand nu de kredietcrisis om zich heen grijpt. Namaak beperkt zich namelijk niet alleen tot horloges, kleding, schoenen, fietsen, sigaretten, maar ook babyvoeding, schepen, kaas en medicijnen worden nagemaakt.

Daarvoor waarschuwt advocaat mr. Marten van Hasselt, specialist in intellectueel eigendom (IE) bij het Amsterdamse kantoor Van Diepen Van der Kroef, aldus De Telegraaf dinsdag. De populariteit van namaak wordt volgens Van Hasselt gevoed door de steeds beter wordende kwaliteit van namaak en de kredietcrisis die vooral de gewone mensen direct in hun portemonnee treft.

Kies, ondanks alles, toch voor het origineel, zo bepleit Van Hasselt. “Ik heb drie jonge kinderen. Ik geef ze liever minder speelgoed dan speelgoed van slechte kwaliteit waarvan de verf giftig is en loslaat. Ik hoop dat alle Nederlanders, zeker met de feestdagen voor de deur, vijf keer zullen nadenken voordat ze op 'echt-nep' overstappen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!