Free Record Shop scoort online

De omzet van de vernieuwde webwinkel van Free Record Shop is de afgelopen maanden verdubbeld. Dat meldt de keten woensdag in een persbericht. Free Record Shop.nl verwacht het groeipercentage van ruim honderd procent dit boekjaar (lopend tot 30 september 2009) door te kunnen zetten.

“Zowel het aantal klanten als de gemiddelde besteding is hoger dan vorig jaar”, aldus eigenaar Hans Breukhoven. “Het publiek reageert enthousiast op de geheel nieuwe en gedurfde online-aanpak waarbij de beleving van het product centraal staat.”

Naast een uitbreiding van vijftienduizend naar 300 duizend producten is het design van de webwinkel totaal gewijzigd. Breukhoven: “Wij zijn de enige webwinkel die voor een totaal andere look & feel hebben gekozen. Een zwart ontwerp waarbij het product je tegemoet springt. Bij ons staat entertainmentbeleving centraal.”

“Behalve leuk is de webwinkel ook vernieuwend”, aldus Breukhoven. Er zijn bij honderdduizenden producten muziekclips te beluisteren en trailers te bekijken. Bezoekers worden regelmatig verrast met online evenementen als persoonlijke videoboodschappen van Jan Smit of meet-and-greets met de cast van de hitserie Stargate. Tevens organiseert freerecorshop.nl live signeersessies, zoals onlangs met Racoon. Breukhoven: “Onze klanten kunnen het product in de webwinkel beleven. We zijn de leukste webwinkel van Nederland.”

Achtergronden over het nieuwe gezicht van de webshop, maar ook over andere ontwikkelingen voor en achter de schermen van de formule, zijn te lezen in een interview met algemeen directeur Johan van Hees in het decembernummer van RetailTrends. Deze editie komt volgende week donderdag uit.

U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!