Zeepproducenten vliegen elkaar in de haren
Gepubliceerd op 27 november 2008 om 00:00
In reclame-uitingen stelt Unilever dat deze blokjes in de vaatwasmachine de meeste ingedroogde en aangekoekte etensresten wegwassen. Onzin, zo verwerpt Reckitt de claim. Uit tests van Reckitt zou blijken dat de Sun-blokjes nauwelijks beter schoonmaken dan Calgonit. De Britten vrezen dat consumenten de beweringen van Unilever gaan geloven en voortaan voor Sun zullen kiezen.
Bij het winnen van een procent marktaandeel halen de zeepfabrikanten al een omzetvoordeel van 800 duizend euro. Reckitt eist daarom dat gestopt wordt met dit soort reclames. Unilever laat in een reactie weten dat het de claim 'beste vaatwasmiddel' wel degelijk hard kan maken. "We gaan dit soort beweringen natuurlijk niet zomaar uit onze duim zuigen", zegt een woordvoerder. De rechter doet op 5 december uitspraak.
Reacties 0