Spijkerbroekmerk Lois krijgt nieuwe kans

De spijkerbroeken van Lois zullen niet uit het straatbeeld verdwijnen. Het historische Spaanse jeansmerk, waarvan de producent in oktober failliet ging, heeft een koper voor het commercialiseren van de merknaam gevonden. Het eveneens Spaanse bedrijf Six Valves gaat de spijkerbroeken fabriceren en verkopen, zo meldt het Algemeen Dagblad donderdag.

Het faillisement van textielbedrijf Saez Merino, dat in 1962 de naam Lois bedacht en met succes exporteerde, is nog onder de rechter. Maar de merknaam van de jeans zit niet in de vier vennootschappen die in de failliete inboedel zitten. Een woordvoerder van JimJive, de Nederlandse distributeur van de Spaanse spijkerbroeken, deelde gisteren mee dat het namens Six Valves de Lois-jeans in Nederland zal blijven verkopen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!