Internetgebruik retail groeit gestaag

Steeds meer winkeliers zijn aangesloten op het internet. Van de ondernemers in de detailhandel beschikt 75 procent over een internetaansluiting. Twee jaar terug was dit nog 61 procent. Dat blijkt uit de HBD Monitor ICT 2008 van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel, een periodiek onderzoek over ICT-gebruik van detailhandelsbranches.

Het onderzoek toont duidelijke verschillen tussen de diverse branches. Zo maken winkels in consumentenelektronica en de woon- en verlichtingszaken het meest gebruik van internet. Respectievelijk 94 en 90 procent van de ondernemers in deze branches beschikt over een internetaansluiting. In food-speciaalzaken is dit percentage met 62 procent het laagst, zo concludeert de HBD Monitor ICT 2008.

Verder blijkt uit het onderzoek dat 63 procent van de detailhandel beschikt over een eigen website en dat 22 procent van de winkeliers de website gebruikt als online verkoopkanaal. Andere conclusies: veertig procent van de ondernemers houdt een elektronisch klantenbestand bij en dertig procent van de gevestigde detailhandel maakt gebruik van een computerkassa. Ongeveer 2500 ondernemers, met name uit het midden- en kleinbedrijf, deden aan dit onderzoek mee, aldus het HBD.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!