De stichting Ik Kies Bewust telt twee jaar na de oprichting meer dan honderd leden. Ook gaat het aantal producten voorzien van het Ik Kies Bewust-logo richting de drieduizend. Dat zegt voorzitter Clémence Ross in het informatieblad van de Vereniging Nederlandse Cateringorganisaties (Veneca).
Volgens Ross kent driekwart van de Nederlanders het logo inmiddels en zegt de helft van de mensen regelmatig producten met het keurmerk erop te kopen. De komende tijd wil de stichting consumenten duidelijker maken waarom producten met het logo erop gezonder zouden zijn dan andere vergelijkbare producten.
Op de Ik Kies Bewust-producten komen dan ook nieuwe prints met nog meer informatie. Ook komen er nieuwe publiciteitscampagnes. De stichting streeft er nog steeds naar dat hun logo het enige logo 'voor een gezondere keus' wordt. Albert Heijn voert een eigen logo. ''Als er een keuze gemaakt zou moeten worden dan vinden wij dat het logo dat voor iedereen openstaat blijft'', aldus Ross.
Het Ik Kies Bewust-teken begint ook internationaal door te breken. Het wordt al gebruikt in Polen, België en Portugal.
Ik Kies Bewust-logo richting 3000 producten
Gepubliceerd op 29 december 2008 om 00:00
Reacties 0