Vrouw haalt lingerie liefst bij Hunkemöller

De Nederlandse vrouw gaat voor haar lingerie het liefst naar Hunkemöller. De lingerieketen is met een 7.4 het best gewaardeerd. De retailer wordt met een miniem verschil gevolgd door respectievelijk Linchérie en Livera. Dat blijkt uit onderzoek van GfK. Warenhuis de Bijenkorf is met een vierde plaats en het cijfer 7.1 de hoogst geklasseerde retailer die zich niet alleen concentreert op de verkoop van lingerie.

Prijs en assortiment vormen belangrijke afwegingen van de Nederlandse vrouw in de keuze voor een bepaald type winkel. Toch blijken deze twee factoren niet de hoofdrol te spelen in het eindcijfer van de consument. Lingeriespeciaalzaken als Hunkemöller, Livera en Linchérie overtreffen de concurrentie niet op basis van deze aspecten. Het is juist de service (het personeel), die er hoog in het vaandel staat en waarmee de concurrentie wordt overtroffen.

Alledrie de ketens scoren op het aspect personeel het cijfer 7.5 of hoger. De Bijenkorf scoort hier een 7.0. Het onderzoek werd in december 2008 uitgevoerd onder 6300 consumenten uit het GfK ConsumerJury panel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!