Consumentenautoriteit pakt telemarketing aan

De Consumentenautoriteit (CA) gaat dit jaar de strijd aan met misleidende en agressieve telemarketingactiviteiten en verkoopdemonstraties. De waakhond voor de belangen van de consument liet maandag weten zich in 2009 daarop te richten.

De organisatie, ook bekend van website ConsuWijzer, zegt dat veel mensen last hebben van misleidende en agressieve telefonische verkoop en dat verkoopdemonstraties voor onder andere vakantieclubs tot hoge schadebedragen leiden.

''De nieuwe wet die oneerlijke handelspraktijken moet tegengaan, geeft ons mogelijkheden om hiertegen op te treden'', aldus Marije Hulshof, directeur van de CA. Ook sms-diensten en garantie zijn onderwerpen waarover de CA nog steeds veel klachten ontvangt. Ook daarop richt de organisatie zich het komend jaar.

De CA liet vorig jaar een onderzoek naar oneerlijke handelspraktijken uitvoeren. Daaruit blijkt dat misleidende en agressieve telefonische verkoop hoog scoorde. Het aantal slachtoffers daarvan noemt de CA hoog (810 duizend slachtoffers in 2008) en ook het gemiddelde schadebedrag is 'relatief hoog' met 98 miljoen euro per jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!