Consumenten zijn redelijk winkeltrouw als het gaat om supermarktbezoeken. Maar acties en aanbiedingen kunnen hen heel makkelijk verleiden naar een andere supermarkt te gaan. Om acties bekend te maken en op het boodschappenlijstje van de consument terecht te komen is aanwezigheid in media van groot belang. Dit blijkt uit onderzoek van Bureau Consumenten Onderzoek dat in opdracht van De Telegraaf is uitgevoerd.
De Telegraaf wil op de hoogte zijn van ontwikkelingen op mediagebied en relevante branches, zoals retail. Hierdoor kunnen producten worden ontwikkeld die aansluiten bij wensen van consumenten en adverteerders. Om meer inzicht te krijgen in de beleving van consumenten ten aanzien van supermarktbezoek, switchgedrag en merktrouw heeft De Telegraaf Bureau Consumenten Onderzoek opdracht gegeven een onderzoek uit te voeren. In het onderzoek zijn 476 personen ondervraagd die in hun huishouden verantwoordelijk zijn voor de dagelijkse boodschappen.
Alles over het onderzoek is te lezen in het januarinummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Supermarktbezoeker makkelijk te verleiden
Gepubliceerd op 28 januari 2009 om 00:00
Reacties 0