‘Overval wordt niet serieus genomen’

Nederlandse winkeliers gaan slecht om met de gevolgen van een overval voor personeel. Slechts sporadisch wordt hulp gezocht voor de begeleiding van de slachtoffers van een overval. Dat constateert het Hoofdbedrijfschap Detailhandel in gratis krant Metro.

Het uitblijven van een effectieve begeleiding vergroot het risico op een onverwerkt trauma, stelt Wim Rikken van het bedrijf Doen. De onderneming is gespecialiseerd in de opvang en nazorg van slachtoffers van geweldsmisdrijven. Ook hij merkt op dat de tendens dat de effecten niet te serieus worden genomen.

“Mensen die weer aan het werk gaan, krijgen nog steeds te horen. ‘Ach, je hebt het toch overleeft.’ Of ze krijgen in de zaak te maken met nieuwsgierige klanten die daags na de overval allemaal precies willen weten hoe het gebeurd is en of er nog wat te zien is. Dat is heel vervelend, maar als je daarop bent voorbereid kun je daar veel beter mee omgaan”, zegt Rikken in Metro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!