CBL opent site over legitimatiemaatregel

Supermarktkoepel CBL introduceert een website over de legitimatieregel voor alcoholverkoop. De site, noggeen20.nl, moet bezoekers informeren over de maatregel voor de aankoop van alcohol en tabak die op 2 maart van kracht wordt. Dat meldt de organisatie op zijn website.

De nieuwe richtlijn stelt dat jongeren tussen de zestien en twintig jaar altijd hun legitimatiebewijs moeten tonen als ze alcohol of tabak willen kopen. Zo niet, krijgen ze de artikelen niet mee.

De ministerraad behandelt vrijdag het wetsvoorstel voor de nieuwe Drank- en Horecawet, zo is de verwachting. Ook wordt dan duidelijk of het systeem ‘3 strikes out’ ingevoerd gaat worden. Supermarkten die zich tot drie keer toe niet aan de maatregel houden lopen het risico de alcoholafdeling voor één tot twaalf weken te moeten sluiten. Het CBL is tegen het systeem, omdat het ‘niet in verhouding staat tot de overtreding.

Lees ook: Supermarkten hekelen alcoholmaatregel

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!