Danone profiteert van babyvoeding

Het Franse voedingsmiddelenconcern Danone heeft vorig jaar de nettowinst met tien procent zien groeien tot 1,3 miljard euro. Het bedrijf profiteerde onder meer van de aankoop van de Nederlandse babyvoedingsfabrikant Numico, die producten met hogere winstmarges in de schappen legt.

Bij babyvoeding steeg de omzet met zeventien procent tot 2,8 miljard euro. Danone verklaarde woensdag belangrijke vooruitgang te boeken in China, maar ook in Europa en Oost-Europa deed het bedrijf naar eigen zeggen goede zaken. De jaaromzet van het gehele concern steeg met ruim acht procent tot 15,2 miljard euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!