Supermarkt TV biedt sinds maart 2008 merken en fabrikanten de mogelijkheid via beeldschermen te adverteren in supermarkten. Volgens cijfers van onderzoeksbureau Nielsen hebben adverteerders hier baat bij: zij realiseerden gemiddeld veertien procent meer omzet.
Volgens Diana Niemer, productmanager van Supermarkt TV, bedraagt de omzetstijging van voor adverteerders van zoetwaren & snacks zelfs 25 procent. “Het impulskarakter van deze artikelen speelt hier absoluut een rol bij”, concludeert zij.
“We zenden thematische commercials van adverteerders uit in een Picture in Picture model met een packshot van het product altijd prominent in beeld”, legt Niemer de werkwijze uit. “Voor de redactionele content hebben we veel geluisterd naar ondernemers, shoppers en adverteerders, die behoefte hebben aan recepten op de schermen. Het sterke aan onze programmering is dat we redactionele content ook commercieel in kunnen zetten. De verschillende recepten en ons weerbericht zijn al door adverteerders geadopteerd.”
Het netwerk van POSTV telt inmiddels 1200 schermen in ruim tweehonderd supermarkten met een gemiddeld vvo van 1000 vierkante meter. Het bereik van Supermarkt TV bedraagt drie miljoen shoppers per week.
Adverteerders profiteren van Supermarkt TV
Gepubliceerd op 16 februari 2009 om 00:00
Reacties 0