Consumenten beginnen door de recessie meer op de kleintjes te letten bij de dagelijkse boodschappen. Zo blijkt de supermarktbiefstuk uit de gratie en zijn voordelige hamlapjes, koteletten, karbonades en kipfilets extra gewild. Een van de grootste vleesleveranciers, Vion, signaleert een ’verschuiving’, zo meldt het Algemeen Dagblad dinsdag.
"Mensen blijven vlees eten. Maar sinds het economisch slechter gaat, is er meer vraag naar goedkoper vlees: varken en kip. Rund is duurder en minder in trek’’, zegt woordvoerder Marc van der Lee. Ook Super de Boer ziet de gevolgen van de recessie in de supermarkt, stelt woordvoerster Carien de Bas. "De trend is duidelijk. Klanten kopen meer goedkope producten; mensen nemen vaker onze huismerken, C-merken of aanbiedingen mee."
"De consument wordt voorzichtiger", concludeert Joop Holla van onderzoeksbureau GfK. In januari steeg de omzet van de supermarkten nog flink. "De groei vlakt nu duidelijk af."
Consument let ook in super op portemonnee
Gepubliceerd op 17 februari 2009 om 00:00
Reacties 0