Merkenruzie schaadt Unilever en Delhaize
Gepubliceerd op 17 februari 2009 om 00:00
Dat blijkt uit onderzoek van marktonderzoeksbureau Brandhome onder klanten van Delhaize. Volgens het bureau – dat naar eigen zeggen niet in opdracht van een van de ruziënde partijen op onderzoek uitging – trekt de helft van de Delhaize-klanten zich niets aan van de verdwenen Unilever producten. Dit is slecht nieuws voor het Brits-Nederlandse concern.
Zorgelijk voor Delhaize is echter dat liefst 31 procent van zijn klanten aangeeft hun verdwenen Unilever-spullen nu in een andere winkel te gaan halen. Daarvan zou veertig procent uitwijken naar de Colruyt, een om zijn lage prijzen bekendstaande winkelketen.
“Hier geldt het spreekwoord van de drie honden en het been, met voorlopig Delhaizes concurrent Colruyt als grote winnaar” aldus onderzoeker Saelens. Zowel Delhaize als Unilever wilden gisteren niet reageren op het onderzoek.
Reacties 0