Witgoedbeleving in de showroom
Gepubliceerd op 18 februari 2009 om 00:00
De showroom is absoluut niet bedoeld om webwinkelinitiatieven te frustreren, benadrukt Ruud van Vliet, marketingmanager van Electrolux Home Products. “Maar het is wel zo dat een ongelukkige aankoop via internet een ongekend negatief effect heeft op de merkwaarde.” Het nieuwe centrum is uitsluitend bedoeld ter inspiratie. Toch kan het natuurlijk dat de consument na een bezoekje alsnog een product aanschaft op internet. Hiervoor krijgt de consument bij vertrek een lijstje mee van zijn typevoorkeuren en de adressen van dealers die deze producten verkopen. “Zo stimuleren we in ieder geval dat de aankoop gebeurt bij onze dealers”, aldus Van Vliet.
Paradepaardje van de showroom is de kookstudio, waar elke consument na inschrijving aan de slag kan om de keukenapparatuur te leren kennen en lekkere maaltijden te bereiden. De ambities liggen hoog. Het eerste jaar moet het Home Center tienduizend bezoekers trekken, binnen drie jaar moet dat uitgegroeid zijn tot jaarlijks 25 duizend bezoekers. Omzetambities wil Van Vliet niet benoemen, omdat daarover in de huidige turbulente economische tijden weinig zinvols valt te zeggen.
Reacties 0