‘Door HEMA en C&A ruimte voor Zeeman’

“Bedrijven als C&A en HEMA hebben ruimte gecreëerd aan de onderkant van de markt ten faveure van de Blokkers en de Zeemannen. Zo zijn door hele knappe mensen toch hele grote fouten gemaakt”, aldus Jan Zeeman, oprichter en grootaandeelhouder van Zeeman TextielSupers, in een interview in De Telegraaf.

Ondanks de ongelooflijk snelle groei van het bedrijf - het concern telt inmiddels meer dan duizend winkels in zes landen - houdt Zeeman het hoofd koel. Hij taalt niet naar meer status en luxe producten. “Ondanks dat het zelfs een economische wet is. Het wheel of retail dat omhoog draait. Steeds mooier, steeds luxer. Het is ook mij echt wel bekend dat een bepaald printje of een bepaald stikseltje mooi maakt, maar als je er euro’s extra voor moet betalen… Ik ben daar nooit gevoelig voor geweest, uit trouw aan onze klanten.”

Zeeman kan zich helemaal vinden in de uitdrukking ‘less is more’. “Iedere onderbroek is nu eenmaal een driegatenmodel, zoals iedere trui een viergatenmodel is. Gelukkig zijn oorlogen zoals Marlies Dekkers die nu voert ons bespaard gebleven. Die mevrouw stopt in haar lingerie overal elastiekjes waar ze niet horen en dat geeft alleen maar ellende, want dat elastiek gaat op die plaatsen altijd krullen en dat kan onmogelijk mooi blijven. Dan kun je toch echt veel beter je ondergoed kopen bij Zeeman.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!