TomTom diep in het rood

Producent van navigatiesystemen TomTom heeft in het vierde kwartaal een nettoverlies geleden van 989 miljoen euro. Het moest ruim een miljard euro afboeken op de waarde van de vorig jaar overgenomen kaartenmaker Tele Atlas. Ook had TomTom last van inzakkende prijzen van zijn producten.

TomTom verkocht in het laatste kwartaal van 2008 ruim 4,4 miljoen navigatiekastjes, zo meldde het dinsdag. Dat is een stijging van vier procent vergeleken met een jaar eerder, maar omdat de gemiddelde verkoopprijs fors lager lag, daalde de omzet met zeventien procent tot 528 miljoen euro.

TomTom, dat exclusief eenmalige posten nog wel een winst van 70 miljoen euro boekte, verwacht ondanks de recessie een verdere groei van de navigatiemarkt in 2009. Zelf denkt het een omzet te boeken tussen de 1,4 en 1,6 miljard euro. Dat is wel minder dan vorig jaar. Toen behaalde het concern een omzet van 1,7 miljard euro.

Lees ook: Garmin ziet winst bijna halveren

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!