AH 's XL-formule bij stadions

Albert Heijn is voor de XL-formule op zoek naar nieuwe plekken in of bij nieuwe voetbalstadions. De uitbreiding van de formule verloopt op dit moment te moeizaam. "Bij stadions is veel parkeergelegenheid én de stadions liggen dichtbij de stad", zegt AH-woordvoerder Jan-Christiaan Hellendoorn dinsdag in het Algemeen Dagblad.

Het is overigens niet de bedoeling om hier nóg grotere supers neer te zetten volgens het principe van de Franse hypermarchés, waar ook een uitgebreid aanbod aan bijvoorbeeld kleding en verscheidene soorten elektronica te vinden is. "Daarvoor is Nederland te klein", zegt Hellendoorn. Albert Heijn is al bij diverse projectontwikkelaars, voetbalclubs en gemeenten langs geweest voor gesprekken, maar concrete afspraken zijn volgens het concern nog niet gemaakt.

Hellendoorn: "In 2002 hebben we de eerste XL geopend. Wij hebben toen aangekondigd, dat wij ruimte zagen voor vijftig van die vestigingen. Weliswaar hebben we eind 2006 een slag geslagen door het overnemen van zes Konmar-vestigingen en vorig jaar van vier Schuitema-filialen, maar verder dan 31 stuks zijn we nog niet gekomen."

De marktleider is niet de eerste zijn met een vestiging in de buurt van een groot stadion. In 2006 opende Jumbo al een supermarkt bij het stadion van FC Groningen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!